08 February 2019

TIPS : NAK BAWA APA BILA TRAVEL KE PANTAI?

Hi !


I ada pergi pantai waktu bercuti ke Terengganu so I ada senaraikan apa yang perlu bawa bila bercuti di pantai.

1. Stoking
Kena pakai supaya kaki tak sakit bila kena corals.

2. Selipar
Untuk jalan tepi pantai ke hehehe

3. Kasut bertutup
Kasut bertutup yang tahan lasak supaya kasut tak lekang bila kena air. I pakai kasut bertutup plastik je.

4. Seluar
Bila berenang sepatutnya pakai seluar khas untuk berenang supaya seluar tak jadi berat bila kena air. Incase tak ada, pakai seluar yang lekap pada kulit, jadi seluar tak rasa berat bila kena air.

5. Baju
Untuk berenang selalunya ada baju khas untuk berenang. Kalau tak ada, pakai baju biasa pun boleh dan pilih yang tak senang terselak bila kena air. Lepastu dua tiga helai baju nak jalan-jalan.

6. Tudung
I pakai tudung sarung yang jenis melekap kat kepala tu je sebab tak senang tercabut. Korang jangan pakai bawal ke shawl pulak. Nanti tudung kemana, korang kemana😂


7. Travel kit toiletries
Bekas toiletries untuk travel tu I beli kat Mr.DIY je. Harga lebih kurang RM6.00+ . Dalam tu I letak shower gel, cleansing oil, cleanser, toner(tapi I letak air mawar untuk freshner). Oh lupa, sekali berus gigi dan toothpaste kecik.

8. Skincare
I bawak satu beg make up kecik tu. Dalam tu ada sunblock(WAJIB BAWA), foundation, lip palette kecil yang siap ada cermin tu, eyebrow pencil dan concealer(tak sempat pakai pun). Yang lain dalam travel kit toiletries tu.

9. Telekung
I bawa beg telekung kecik. Dalam tu ada tuala muka kecik, charger telefon(sambil solat tu, sempat la charge phone) dan beg make up untuk lepas solat.

10. Beg isi baju kotor
Bawak beg plastik satu dan sebolehnya yang berzip dan tak senang basah. Bila habis berenang, nak tukar baju terus je letak dalam beg plastik tu. Senang tak risau basah dah sebab berzip.




No comments:

Post a Comment