11 September 2018

TIPS : AS120 BIOLOGY SEM 3


Hai assalammulaikum

Okay untuk sem 3 code course untuk biology dah bertukar. Kalau sebelum ni Bio260 tapi sekarang dah tukar Bio270. Jadi past years paper memang tak ada kalau cari pun. Bio260 adalah biological systems while bio270 adalah animal and plants physiology.  I find it quite interesting.

Awak akan belajar structure dalam badan ikan contohnya, katak, manusia dan macam-macam la. Seronok tau. Saya punya notes dari lecturer memang superb gambarnya. Macam real je dengan colour terangnya.

Ingat tau apa awak belajr di sem 1 dan sem 2 berkait sampai lah awak habis semester. Contohnya sem 2 belajar Kreb's cycle kan..  Waktu sem 3 pun dia masuk sikit. So kalau awak tahu awak kurang faham dari awal,  cepat-cepat minta tolong lecturer untuk terangkan balik pada awak. Lecturer tak makan orang.

Kalau takut jugak, cari kawan. Ada yang ajar laju. Jadi cari kawan yang boleh ajar awak sesuai dengan momentum awak. InsyaAllah awak boleh.

Oh lupa,  untuk Bio270 ada 13 chapters untuk dihabiskan. Kalau sebelum ni Bio260, ada 14 chapters. Diorang kurangkan satu chapter saja. Takpe lah asalkan yakin insyaAllah boleh lulus cemerlang aamiin

Okeytujebye

No comments:

Post a Comment